0000000000000000000000000000000000000000000000 ضریب نفوذ موبایل و اینترنت موبایل درچین – پیوست فرهنگی
چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

ضریب نفوذ موبایل و اینترنت موبایل درچین

موبایل و اینترنت در چینبه گزارش CNNIC و بر اساس نمودارهایی که در این گزارش منتشر شده است، می توان به خوبی ضریب نفوذ اینترنت بر روی موبایل را در چین مشاهده کرد و دید که چگونه تلفن همراه توانسته است در زندگی آنلاین چینی ها نفوذ کند.

وضعیت دسترسی چینی ها به اینترنت موبایل بیشتر از رایانه

در گزارش منتشر شده از مرکز اطلاعات اینترنتی چین آمده است، شمار کاربران اینترنتی چین به ۶۳۲ میلیون تن رسید، تعداد کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند از کاربران کامپیوترهای شخصی بیشتر شده است. طبق آمار وضعیت توسعه اینترنت چین، تا پایان ژوئن ۲۰۱۴ میزان کاربران اینترنت در چین به ۶۳۲ میلیون رسید که در این میان جمعیت روستایی ۱۷۸ میلیون بوده و ۲۸٫۲ درصد کل کاربران را تشکیل می دهند. نسبت تعمیم اینترنت ۴۶٫۹ درصد برآورد شده و نسبت استفاده از تلفن همراه برای اولین بار از کاربران سنتی رایانه شخصی تجاوز کرده است.

کاربران اینترنتی تلفن همراه در چین به ۵۲۷ میلیون نفر رسیده است که ۸۳٫۴ درصد کاربران کل اینترنت را تشکیل می دهند و جایگاه موبایل به عنوان نخستین وسیله آن لاین تحکیم یافته است.

در این گزارش آمده است: اینترنت تحولات عمیقی بر زندگی مردم چین داشته، علاوه بر تفریحات سنتی، بانکداری همراه، درمان و پزشکی همراه نیز زندگی کاربران اینترنت را مجازی تر کرده است.

طبق گزارش مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین، نرخ رشد مصرف اینترنت بر روی موبایل در این کشور تا ژوئن ۲۰۱۴، بیش از ۸۳ درصد بوده است. این اولین بار است که این نرخ، از نرخ کاربران متصل به اینترنت از طریق رایانه بیشتر است. (نرخ رشد استفاده از اینترنت بر روی رایانه حدود ۸۱ درصد است)

حالا این آمار را در کنار آمار استفاده از اینترنت در چین قرار دهید تا به قدرت موبایل در چین پی ببرید. طبق آمارها، تا ژوئن ۲۰۱۴، در چین حدود ۶۳۲ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند که ۵۲۷ میلیون نفر از آنها از اینترنت بر روی موبایل خود استفاده می کنند. در واقع در شش ماه گذشته ۲۷ میلیون کاربر جدید، از اینترنت بر روی موبایل خود استفاده کرده اند.

الگوی رفتاری آنلاین کاربران اینترنت در چین

بخش دیگری از این گزارش که پراهمیت است، به الگوی مصرف اینترنت چینی ها می پردازد. طبق این گزارش، سرویس های پرداخت موبایلی، بیشترین رشد را داشته و از نرخ رشد ۲۵ درصد به نرخ رشد ۴۰ درصد رسیده است. همچنین تجارت موبایلی، خرید گروهی و سرویس های شیوه زندگی مثل رزرو هتل، بیشترین افزایش را در میان کاربران موبایلی در چین دارد. تا ژوئن ۲۰۱۴، ۲۰۵ میلیون فروشگاه آنلاین در چین فعالیت می کنند که در شش ماه گذشته، ۴۲ درصد رشد داشته اند. میزان کاربران موبایلی که خرید آنلاین می کنند نیز از حدود ۲۹ درصد به به حدود ۴۰ درصد رسیده است. البته هنوز هم محبوب ترین رفتار موبایلی چینی ها، پیامک دادن است و این امر یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که چینی ها با موبایل خود می کنند.

مطلب پیشنهادی

مقالات

بررسی آثار موبایل در رفتار دختران ۱۶ تا ۳۰ سال استان سمنان

عنوان مقاله: بررسی آثار موبایل در رفتار دختران ۱۶ تا ۳۰ سال استان سمنان نویسنده: مریم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس